יום שלישי, 8 במאי 2012

מה היעד של המפה הבאה?

אז יש לנו את גוש דן ואת באר שבע.  לירושלים יש אתר לא רע (אם כי עדיין אין מפה שלמה של הרשת). עם הפרדה היררכית לפי תדירות).  לחיפה אין כלל מפה, אבל הרשת עתידה להשתנות לחלוטין בסוף 2012 עם השקת המטרונית, ואולי תהיה אפילו מפה ראויה.

כמדומני שלאשדוד היו פעם שתי מפות, אחת שהוציאה קונקס (שמה הקודם של ויאוליה) והשניה של אגד תעבורה. היום כבר אין זכר למפות, ועיר עם מעל 210,000 תושבים נראית לי המועמדת הטבעית למפה הבאה. עוד ערים הן נתניה, ערי השרון הדרומי, רמלה-לוד, אשקלון ורחובות.

מה אתם אומרים?

עדכון:  מצאתי את המפה הישנה של אגד תעבורה.  שימו לב, זוהי  אשר הייתה נכונה ב-2009, והיא אינה עדכנית.

13 תגובות:

  1. אני חושב שאשדוד ונתניה ראויות לכתר.

    אני חושב שאשדוד היא מפה יותר קלה לעומת נתניה ועל כן יש להתחיל ממנה. אבל תן לי להציע הצעה חביבה. למה שלא תתחיל מאילת? בכל זאת, עיר תיירות ונופש. אם כבר צריכים מפת אוטובוסים עירוניים, זו העיר. גם העבודה על אילת לא מורכבת, כך שזה יכול להיות במקביל לעבודה על אשדוד/נתניה (האהובות על התיירים הצרפתיים).

    רמלה ולוד פחות פרקטיות כרגע. המנטרה שלי היא לטפל באיפה שקודם צריך מפות באופן מובהק ואלו ערים שתיירים מסתובבים בהם וגם תיירים ישראלים. לכן גם מפת קווים של נתב"ג וצומת אל על יכול להיות דבר נחמד ביותר (וכאן לא רק קווים עירוניים, פשוט לציין מאיפה כל קו נוסע ומה היעדים שלו). וכמו כן לציין מתחנת הרכבת לאן ניתן להגיע וכו'.

    זו התפישה שלי, מה אתה חושב?

    השבמחק
    תשובות
    1. אילת זאת באמת הצעה מעניינת, אבל מישהו בכלל מרגיש צורך להשתמש שם באוטובוסים? כמעט כל מי שאני מכיר שמגיע לשם שלא ברכבו, משתמש במוניות, ולא מדובר בעשירים.

      מפה/מדריך לנתב"ג זה בהחלט רעיון מצויין!

      מחק
    2. יש צורך, לא כולם מסתובבים בעיר עם מוניות ויש שמתעניינים גם בתח"צ בעיר. אבל המידע עליה לא הכי נוח ונגיש לכולם.

      כמו כן למעבר גבול טאבה בהחלט יש שימוש.

      תוכל לשאול את אלון 58, הוא השתמש בתחבורה הציבורית באילת.

      מחק
    3. או קיי... אבל המפה באמת לא אתגר - זה שניים וחצי קווים לא?

      מחק
  2. לדעתי תתחיל מנתניה, בייחוד לאור יישום פרויקט "שילובים" בעיר שלווה בחוסר פרסום כמעט לחלוטין! המקום היחיד בו פורסמו השינויים היה באתר העירייה. לא באתר המפעיל, לא בעלונים, פשוט כלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אז אצטרך להכליל מוניות שירות...

      מחק
  3. אפשר להגיד, עדיין עם כל קווי כביש הערבה אפשר להגיע ממחסום הכניסה לעיר, אל העיר. ועם 392 אפשר להגיע לבית החולים יוספטל.

    בכלליות מדובר על קווים: 1,2,5,6,15,16 וגם 5א כאשר 15 זה לכיוון טאבה ו16 זה הכיוון חזרה (בעצם זה אותו הקו רק בשני כיוונים שונים).

    השבמחק
  4. היכן משרד התחבורה ומדוע הוא אינו מכין את המפות ?
    מכיון שאשדוד היא העיר החמישית בגודלה אני ממליץ עליה.

    השבמחק
  5. חיפה בהחלט זקוקה למפה בעיקר בגלל שהיא העיר היחידה אם אני לא טועה שהתחבורה הציבורית בה עובדת בשבת!!!
    למי שמכיר את חיפה, ויותר חשוב, למי שלא מכיר את חיפה, מפת אוטובוסים הינה דבר הכרחי משום שהפרישה של העיר כ"כ מסובכת ומבלבלת (כמו ירושלים) וכמעט בלתי אפשרית לתפיסה לאנשים שלא מכירים את העיר.

    השבמחק
    תשובות
    1. חיפאים לא מאמינים בתחבורה ציבורית.

      מחק
  6. לא בדיוק יעד אבל מה הסיכוי שתחברו עם בית דפוס כלשהו ותאפשרו להזמין את המפות מודפסות תמורת כמה שקלים?
    אולי אפילו אפשר לעניין את משרד התחבורה?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על התגובה. אשמח לשתף פעולה עם הוצאה לאור. כלשהי עם דרך להפיץ את המפה. נראה לי שהאתגר הגדול הוא ההפצה, לא ההדפסה עצמה.

      לגבי משרד התחבורה, הוא יוזם לפי שיקול דעתו. לא נראה לי שיש לו מדיניות קבועה של הפקת מפות רשת. עם זאת, החוק החדש שמחייב הפצת מפות סטטיות בתחנות (כפי שכבר יש בדרום השרון) ישפר את המצב.

      מחק
  7. ודרך אגב סחטיין וכל הכבוד על העבודה המקצועית

    השבמחק